დასუფთავების საქმიანობის განუყოფელი ატრიბუტია დამცავი აღჭურვილობა, რომელიც უზრუნველყოფს სამუშაო ადგილზე უსაფრთხოებას.
პოტენციური საფრთხეები დასუფთავების სფეროში:
ქიმიკატები: საწმენდი/ სარეცხი საშუალებები ან სადეზინფექციო საშუალებები, რომლებიც შეიცავს აგრესიულ ან ტოქსიკურ კომპონენტებს. მათ შეუძლიათ გავლენა მოახდინონ ადამიანის სხეულზე სასუნთქი სისტემის საშუალებით , ასევე შეუძლიათ შეაღწიონ ეპიდერმისში ან თვალებში და ასევე სისხლში, კანზე დაზიანებების საშუალებით. მათ შეუძლიათ გაღიზიანებისა და ალერგიული რეაქციების პროვოცირება.
საშიში ნარჩენები - სამედიცინო ან ბიოლოგიური. ვინაიდან დასუფთავება ხშირად მოიცავს პათოგენებთან ურთიერთქმედებას, თუ პრევენციული და დამცავი ზომები არასაკმარისია, არსებობს ინფექციის რისკი.
ბასრი საგნები - ნამსხვრევები, ლითონის საპარსი და სხვა ელემენტები, რომლებმაც შეიძლება გამოიწვიოს ჭრილობები.
დასუფთავების მოწყობილობა მისი გაფუჭების ან არასწორი გამოყენების შემთხვევაში.
ინდივიდუალური დაცვის საშუალებები:
ოპერაციული უსაფრთხოება უზრუნველყოფილია პირადი დამცავი აღჭურვილობით. ესენია: ფეხსაცმელი, სპეცტანსაცმელი (მათ შორის ხალათები), ბახილი, ერთჯერადი ქუდები, ხელთათმანები, ჩაფხუტი, რესპირატორები ან ნიღბები, სათვალეები, ყურსასმენები.
დასუფთავების ხელთათმანები ყველაზე პოპულარულია.
ხელთათმანები იცავს ხელებს, ქიმიურ ხსნარებთან, ბასრ საგნებთან და ბიოლოგიურ დამაბინძურებლებთან პირდაპირი კონტაქტისგან, ხელს უშლის დაზიანებას და ქალუსების (მაზოლების) წარმოქმნას, კანის დაზიანებას და დამწვრობას თერმული ზემოქმედებისგან.
ხელთათმანები უნდა იყოს დამზადებული მასალისგან, რომელიც უზრუნველყოფს საიმედო დაცვას. უნდა იყოს დატანილი პიქტოგრამა, რომელიც განმარტავს, თუ რა სახის საფრთხისგან არის გამიზნული (ქიმიური, თერმული, მექანიკური) დაცვა. პროდუქტები შეიძლება იყოს მრავალჯერადი ან ერთჯერადი, მსუბუქი ან მკვრივი, მასალის სისქის მიხედვით.
დამცავი ხელთათმანები უნდა იყოს სწორი ზომის, რათა უზრუნველყოს კომფორტული მუშაობა და თავიდან აიცილოს საწმენდი საშუალებების მოხვედრა მათ ქვეშ.
უსაფრთხოების ზომები დასუფთავებისას:
· პერსონალის მომზადება დასუფთავების ტექნოლოგიებში.
· რეგულარული ტრენინგი.
· გამოიყენეთ მხოლოდ სპეციალურად შექმნილი და ეტიკეტირებული პროდუქტები.
· თანამშრომლებისთვის პირადი დამცავი აღჭურვილობის ხელმისაწვდომობა.
· ჰიგიენის წესების დაცვა.